Národný projekt POP II

„Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje“.
www.esf.gov.sk

www.minedu.gov.sk
NP POP: https://mpc-edu.sk/narodny-projekt-pomahajuce-profesie-v edukacii-deti-a-ziakov-np-pop

MPC: https://mpc-edu.sk

Názov operačného programu  : OP ľudské zdroje

Názov prioritnej osi : Vzdelávanie

Kód projektu:  31211Y720
Spolufinancovaný z: Európsky sociálny fond
Cieľová skupina: Deti, predovšetkým tie, ktoré navštevujú materské školy vrátane detí so ŠVVP.
Percento spolufinancovania zo zdrojov EU a ŠR: 100%

Miesto realizácie: MŠ Ľ. Štúra 318/23, 08901 Svidník
Obdobie realizácie: 01.09.2020 – 31.08.2022

 

 

Materská škola je zapojená do národného projektu  Pomáhajúce profesie v edukácii detí II. Vďaka úspechu môžu  u nás pracovať 2 pedagogickí asistenti. Ide o pracovné pozície , ktoré pomôžu zvýšiť  kvalitu výchovno -vzdelávacej činnosti a zároveň pomôžu k lepšiemu individuálnemu prístupu a diferencovanej výučbe.

Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR ako sprostredkovateľský orgán pre prioritnú os Vzdelávanie operačného programu Ľudské zdroje vyhlásilo dňa 23.augusta 2019 vyzvanie pre Národný projekt „Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov“. Prijímateľom tohto národného projektu je Metodicko-pedagogické centrum (MPC).
Do prvej výzvy, ktorú zverejnilo MPC sa zapojili stovky škôl z celého Slovenska medzi nimi aj naša MŠ Ľ. Štúra, ktorá bola úspešná.

V rámci  Národeného projektu: „Pomáhajúce profesie v edukácii detí a žiakov“, ktorého špecifickým cieľom je zvýšiť  inkluzívnosť a rovnaký prístup ku kvalitnému vzdelávaniu a zlepšiť výsledky a kompetencie detí a žiakov, vytvoríme inkluzívne prostredie podľa potreby a možností MŠ, vytvoríme inkluzívny tím pedagogických zamestnancov, pedagogických asistentov a špeciálneho pedagóga. Využijeme možnosti vzdelávania pedagogických a odborných zamestnancov, pedagogických asistentov a špeciálneho pedagóga. Využijeme možnosti vzdelávania pedagogických a odborných zamestnancov zameraného na inkluzívne vzdelávanie, metodickú príručku zameranú na inkluzívne  predprimárne vzdelávanie a diagnostické a stimulačné programy pre deti predškolského veku. Učiteľky budú pri plánovaní edukačných aktivít využívať adekvátne adaptácie výkonových štandardov podľa aktuálnej výkonovej úrovne detí.

Vzdelávanie detí s OŠD ako aj so zdravotným znevýhodnením formou školskej integrácie sa v našej materskej škole uskutočňuje v triedach spolu s ostatnými deťmi podľa individuálneho vzdelávacieho programu, ak je to potrebné. Pri tvorbe individuálneho vzdelávacieho programu budú učiteľky vychádzať zo záverov a odporúčaní uvedených v správach z diagnostického vyšetrenia Centra pedagogicko- psychologického poradenstva a prevencie, alebo Centra špeciálnopedagogického poradenstva s ohľadom na podmienky materskej školy.